Nem is tudom hol kezdjem.
Hát elmentem az újságosba venni egy AUTOBILD-et még egy pár hete és láss csodád mi van a címlapon:
SRT Viper 8.4 V10 nekem ezért kellet de mellette van még Pagani Huayra stb. de most ne kalandozzunk el maradjunk a Viper-nél.
Én személy szerint úgy tudtam hogy a Viper gyártását már beszüntették. Gondolom ezért szúrt szemet a címlapon a gyönyörű kocsi. De lássuk mi is van a kocsival:
Dodge márkajelzés helyett SRT (Street Racing Technology, ez bizony a Chrysler-csoport sportrészlege) néven fut a Viper új generációja, de szerencsére hűek maradtak a régi ősmodellhez. Most is V10-es szívómotor hajtja a gépet, ugyanakkor a 8,4 literes (igen ez durva 8400 köbcenti még a Bugatti Veyron SS-ba sincs ekkora motor) 640 lóerős motor sem gyenge, főleg a 813Nm-es forgatónyomaték. Ezzel máris a legütősebb Ferrarik és Porschék mezőnyébe lépett az új Viper. A Viper rajongónak egyből szemet szúrnak az új elemek a régi vonalakon. Az előrelépést bizony nem hanyagolták, sokkal modernebb az új generáció az őshöz viszonyítva, de az igazi különbséget az utaskabinban lehet észrevenni. Bizonyos anyagok a Ferrari és a Maserati beszállítóitól érkeznek. Számomra a legnagyobb érdekesség az elődökhöz képest, hogy a GTS csúcsverzióban elektronikusan állítható Bilstein lengéscsillapítókat és volánról aktiválható rajtautomatikát is belerakták.
Az ebből levonható konklúzió: eszetlen jó autót sikerült kooperálni.